zawór pneumatyczny przyczepy

Wiersze ocalają to, co podeptane

Temat: Hamulce w ciężarówkach / autobusach
1 haumlce postojowe działają na spadek ciśnienia, jeżeli w nocy zejdzie Ci powietrze z układu poniżej jakiejś wartości, przeważnie jest to 6 atm., koła osi napędowej i naczepy / przyczepy nie ... opóźniającego jako takiego nie ma, steruje tym zawór główny, który jest za to odpowiedzialny, w starszych samochodach sterowane było mechanicznie, w nowszych wyposażonych w układy korygujące tor jazdy, ABS i takie inne - robi to elektronika. 3 układ pneumatyczny jako układ otwarty, powietrze zużyte do wypychania siłowników wyrzucane jest w atmosferę, ma zbiorniki które zebezpieczają przed brakiem czynnika (powietrza) i samochodzie i w naczepie / przyczepie, nawet przy nie działającej sprężarce w mairę szczelnym układzie można hamować wielokrotnie do spadku poniżej czerwonej kreski, gdzie zatrzymują się kołą na skutek działania hamulca pomocniczego. nawet...
Źródło: forum-muzyczne.net/index.php?showtopic=71529



Temat: Hamulce w ciężarówkach / autobusach
Proponuję wejśc na stronę:www.wabco-auto.com/service_and_support/inform wybrac język polski i wejśc na opis "schemat okablowania" i sciągnąc pliki "systemy i części składowe w pojzadach użytkowych cz1. Jest tam prosty schemat typowego układu pneumatycznego auta i przyczepy. Co do wyprzedzenia hamowania przyczepy (naczepy) to realizuje je zawór hamulcowy przyczepy ,który zwieksza ciśnienie w siłownikach np o 0,15 bara w stosunku do ciśnienia jakie jest w siłownikach samochodu. Tak się to odbywa w tradycyjnych układach pneumatycznych. Obecnie montowane układy EBS mają całe sterowanie hamowaniem zbudowane na mikroprocesorach. Naciskasz hamulec ,komputer dostaje zadanie - hamowac i przy pomocy ... razy na sekundę. Tradycyjny układ pneumatyczny pełni rolę hamulca awaryjnego gdyby padła elektronika. Naczepa ma swój własny sterownik i jest połączona z autem za pomocą 7 polowej wtyczki takiej jak do...
Źródło: forum-muzyczne.net/index.php?showtopic=71529


Temat: regulacjia hamulcow pneumatycznych
Zawór o którym napisał Cyryl jest ręcznym korektorem siły hamowania. W naczepach produkowanych w latach 90 został wyparty, wraz z popularyzacją zawieszeń pneumatycznych przez korektor automatyczny, w którym cisnienie hamowania jest ... na każdym z kół a centralka elektroniczna porównuje i jak trzeba to zmniejsza lub zwiększa ciśnienie w siłownikach. Jeśli ciągnik i naczepa są wyposażone w EBS to sterownik przyczepy komunikuje się...
Źródło: forum-muzyczne.net/index.php?showtopic=53068


Temat: Pomocy!!!czy ktoś wie jak przerobić hamulce w przyczepie???
jak chodzi o hydraulike siłowom mam takom przyczepe tylko jest przerobiona moge pomuc jaki to case można dołorzyc pneumatyke jest to case cx 90 z 2000roku,jeśli chodzi o zamontowanie samej sprężarki powietrza to niema problemu ponieważ myślałem zamontować kompresor od C330 tylko mam dylemat co zrobić z pneumatycznym zaworem hamulcowym przyczepy?
Źródło: agroportal.net.pl/forum/viewtopic.php?t=1037


Temat: [MOC Lipca 2009] ZGŁOSZENIA
Ciężarówka z żurawiem i przyczepą Funkcje modelu: napęd 4x4, paka wywracana na 3 strony, obracany żuraw z wysuwanym ramieniem, pneumatycznie wysuwane podpory, Elektryka: 1 Bbox, 1 PF medium (skręt), 2 x PF XL (napęd) Pneumatyka: 1 air tank, 2 pompki, 9 zaworów, 12 siłowników Wątek na forum Galeria na BS
Źródło: lugpol.pl/forum/viewtopic.php?t=9687


Temat:
... momentu obrotowego, przyhamowywania poszczególnych kół ciągnika i sterowania układem hamulcowym przyczepy. Dzięki temu do wielu niebezpiecznych zdarzeń na drodze w ogóle nie dochodzi. Kabiny Actrosa są wykonane jako całostalowe i w...
Źródło: mrks.fora.pl/a/a,37.html


Temat: Jak przerobić hamulce ciagnika Deutz Fahr
Przeróbka polegająca na dołożeniu wyjścia do zwykłych przyczep jest bardzo prosta. Wystarczy założyć jeden zawór, do którego dochodzą 3 przewody (od przewodu czerwonego, od przewodu żółtego i trzeci, który będzie dołożony). Mogę zrobić zdjęcie tego zaworu, ale obawiam się, że będzie bardzo drogi. Koszt samej gumy uszczelniającej, znajdującej się w środku zaworu, to 200zł, więc myślę że taki zawór firmy WABCO kosztuje soć między 500 a 1000zł. Dobrze byłoby znaleźć odpowiednik innej firmy. Jeśli masz jakiś zawór od przycepy, to spróbuj go zamontować do ciągnika. Normalnie na przyczenie łączy się jedno wyjście z ciągnikiem, drugie z butlą i trzecie z tłokiem hamulca. Spróbuj zamontować ten zawór do ciągnika: odpowiednio pierwsze wyjście zamiast do złącza łączącego z ciągnikiem, połącz z przewodem żółtym, drugie zamiast do butli połącz z nowym przewodem, który będzie wyjściem pneumatycznym jednoobwodowym, czyli tym, którego jeszcze nie masz, do trzeciego wyjścia, które normalnie w przyczepie połączone jest z tłokiem hamulcowym, nic nie podłączaj, tym przewodem będzie uciekało powietrze po puszczeniu pedału hamulca. Nigdy tak nie robiłem, nie wiem, czy taki układ będzie działał, ale jeśli masz jakiś zawór, to może warto spróbować, chociaż osobiście polecam oryginalny zawór. Pajej napisz co masz w tych hydraulicznych, czy mają bębny jak zwykłe? Czym się różnią od pneumatycznych? Jeśli bębny działają na tej samej zasadzie, to może wystarczy założyć siłowniki pneumatyczne, a wtedy całą reszta jest już bardzo prosta. Zawór z regulacją siły hamowania, butla i przewody. Nie mam pojęcia jak jest zbudowany hamulec hydrauliczny, więc za dużo nie pomogę....
Źródło: agroportal.net.pl/forum/viewtopic.php?t=2720


Temat: [MOC] Wół roboczy
Model ma atrapkę silnika 4cylindrowego rzędowego. Napęd na tylnią oś z dyferencjałem. Wyjscie mocy na cardana z tyłu. Zaczep do przyczepy. Dwie łapy podnoszone pneumatycznie i trzecia wyżej do cięgła. Zastanawiam się co za maszynerie mogę do niego dorobić:) Póki co ma tylko wyorywacz do warzyw rosnących równo w rydlinach. Może macie jakieś pomysły? W planach mam przyczepę podnoszoną pneumatycznie. Brakuje czegoś...
Źródło: lugpol.pl/forum/viewtopic.php?t=2999


Temat: Mercedes-Benz Actros MPII
na koniec za most napędowy, gdzie do tej pory był tylko jeden zbiornik powietrza. Dodatkowo w ramie umieszczony został zespół osuszający sprężona powietrze i zawory: czteroobwodowy bezpieczeństwa oraz sterowania naczepą/przyczepą. Ponieważ tylny most zawieszony jest na dwóch miechach pneumatycznych wszystko to pozwoliło na wygospodarowanie większej przestrzeni do zabudowy ramy, na przykład na zastosowanie zbiorników paliwa do 1400 litrów pojemności. Zmiany obejmują też...
Źródło: manius.fora.pl/a/a,48.html


Temat: Samochód STAR 660
... mógł pokonywać głębsze przeszkody wodne oraz być przeciąganym po dnie. W układzie hamulcowym zwiększono wydajność pompy wspomagania oraz zastosowano zawór sterujący układem hamulcowym przyczepy. W tym samym roku do produkcji wprowadzony...
Źródło: eksplorator.feen.pl/viewtopic.php?t=2252


Temat: 8285 Tow Truck
jest 5 pokręteł, pompka i zawór do opuszczania lawety ... Wszystko ładnie "zamaskowane" pod otwieranymi pokrywami, a zarazem bardzo funkcjonalne i łatwo dostępne. 4. PODSUMOWANIE Podsumowując mogę powiedzieć na wstępie, że...
Źródło: lugpol.pl/forum/viewtopic.php?t=3002


Temat: [MOC] Zgarniarki ICON 819
umieszczone są kolejne 2 siłowniki napędzające mechanizm nożycowy odpowiedzialny za wysuw tylnej ściany (podczas wysypywania urobku). Tak więc, w każdej zgarniarce jest po 5 siłowników. Instalacja pneumatyczna ma 30 metrów długości, pracą tandemu steruje 6 zaworów. Ogólne dane to: Zgarniarka nr 1: waga 1200 gramów, długość 45 cm, szerokość 18 cm, wysokość 12 cm Zgarniarka nr 2: waga 1100 gramów, długość 44...
Źródło: lugpol.pl/forum/viewtopic.php?t=6765


Temat: [MOC] Ciężarówka z żurawiem i przyczepą
Witam Przedstawiam mój drugi MOC: Ciężarówkę z żurawiem i przyczepą Napęd: 2 x PF XL (1 na oś) przełożenie: 5:1 Skręt: 1 PF medium, przełożenie: 12:1 Zasilanie: 1 Bbox Zawieszenie: Ciężarówka: kolebkowe poprzeczne wsparte na 4 amortyzatorach (przednia i tylna oś) Przyczepa: kolebkowe wzdłużne bez amortyzatorów Pneumatyka: 1 air tank, 2 pompki, 9 zaworów, 12 siłowników, 15 rozdzielaczy Wymiary: Ciężarówka długość x szerokość x wysokość (w cm): 53 x 15,5 (18,5 z lusterkami) x 19,5 (29 z anteną) Przyczepa długość x szerokość x wysokość (w cm): 32 x 15,5 x 12,5 Funkcje: napęd 4x4, paka przechylana na 3 strony, obrotowy żuraw z wysuwanym ramieniem, pneumatyczne podpórki, możliwość wysuwania nóżek w przyczepie dzięki instalacji pneumatycznej ciężarówki i przyczepy Waga: około 3 kg Model ten powstawał ... się nie udało: układ skrętny i napędowy (występują przeskoki w trudnym terenie), tylna oś jest za blisko tyłu, koła w przyczepie są za blisko przodu, „nieopierzone” burty Galeria na BS Miłego...
Źródło: lugpol.pl/forum/viewtopic.php?t=9747